اخبار جديد سايت آريا
جديدترين و داغ ترين اخبار روز دنيا را انجا پيدا كنيد

آشنايي با فيلترهاي دستگاه تصفيه آب RO صنعتي و نحوه كاركرد

ادعا شد كه NS-100 اميدوار كننده ترين غشايي است كه تاكنون با توجه به ثبات pH ، شار نفوذ و حذف املاح ، به ويژه تركيبات آلي قطبي كوچك ايجاد شده است (Chian et a1. 1975). در 10.3 MFa (1500 psig) ، گزارش شده است كه اين غشا داراي شار بيش از 0.8 m3 / m2.d (20 gal / ft2.d) با 99.5 درصد رد نمك است كه با آب دريا مصنوعي استفاده مي شود (Porter 1978).

به مطالب ديگر ما سر بزنيد:

water treatment system

sand filter

abpaksazan

در يون افزودني ، گزارش شده است كه غشا when هنگام استفاده براي تغذيه آب قليايي با pH 7 تا 13 از پايداري بسيار خوبي برخوردار است. اسپاتز و فريدلندر (1978) اظهار داشتند كه غشا will در بسياري از فرآيندهاي نياز به حذف نمك مياني در مقادير pH بالا نياز را پر مي كند. . اشكال عمده آن اين است كه به راحتي توسط كلر مورد حمله قرار مي گيرد. برنز و رو (1979) يك تركيب فيلم نازك از الكل فورفوريل را توصيف كردند كه به عنوان NS-200 تعيين شده است. غشا بر روي تكيه گاه پلي سولفون تهيه مي شود و 99 درصد پسماند نمك و شار آب 0.73 تا 0.81 ميلي متر مكعب در متر مكعب (18 تا 20 گالن در ft2.d) را آزمايش مي كند ، هنگامي كه روي محلول نمك 3.5 درصد در 6.9 آزمايش مي شود MFa (1000 psig) به مدت 1000 ساعت.

براي دريافت تمام فونت‌هاي ايراني كليك كنيد.

برنز و رو (1979) يك غشا compos كامپوزيتي پلي آميد ، PA-100 را توصيف كردند كه به روشي مشابه NS-IOO تهيه شده است با اين تفاوت كه ايزوفتالوئيل كلريد براي تشكيل سد معكوس  به جاي تولوئن ديزو سيانات استفاده مي شود. مهم يا عيب غشاي كامپوزيتي PA-100 ، مانند ساير غشاهاي كامپوزيتي ، حساسيت بالاي آن به خوراك هاي كلر است كه منجر به زوال سريع ممبران مي شود. مطالعات تحقيقي براي اصلاح سيستم PA-100 براي تحمل بيشتر غشا در برابر خوراك هاي كلر شده و از بين بردن هزينه اضافه شده دكلره انجام شده است.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ ] [ ۰۶:۲۵:۲۷ ] [ مسلم شريفي ] [ نظرات (0) ]

چگونه خط درست را انتخاب مي‌كنيد؟ 0 تا 100 طراحي ساخت و توليد فونت [font] 100% تضميني

به استفاده از قلم‌هاي سفارشي خود فكر مي‌كنيد؟ آيا مي‌خواهيد فونت‌هايي ايجاد كنيد كه شبيه دست خط شما باشد؟ يا مي‌خواهيد فونت‌هاي سفارشي و سرگرم كننده خود را طراحي كنيد؟ در اين آموزش مقدماتي‌، ما سريعترين و ساده ترين راه جهت ايجاد فونت مورد علاقه خود را به شما آموزش خواهيم داد و در پايان اين آموزش‌، شما مي‌توانيد فونت‌هاي خود را طراحي كنيد و فونت‌هاي خود را مانند فونت‌هاي ديگر در هر نرم افزار و نرم افزار ايجاد كنيد. مانند استفاده از فتوشاپ و غيره‌، و حتي فونت‌هاي طراحي شده خود را در Font Market بفروشيد.

براي مشاهده بيشتر كليك كنيد

Direction line: در اين پنجره خطوط عمودي قرمز رنگي را در سمت چپ و رهست كاراكتر مشاهده مي‌كنيد كه خط تحمل ناميده مي‌شوند‌، كه محل و ترتيب كاراكتر را نشان مي‌دهد و مرزهاي كاراكترها را قبل و بعد مشخص مي‌كند.

خط مبنا: خط افقي قرمز رنگي كه بنام قلم پايه مشاهده مي‌كنيد‌، font پس زمينه (قلم صندلي) يا خط اصلي متن را نشان مي‌دهد. اين خطي هست كه معمولاً كاراكترها در آن قرار مي‌گيرند و بايد به موقعيت صحيح هر كاراكتر در اين خط توجه كنيد. اگر دروس ابتدايي را به خاطر مي‌آوريد‌، پس هر حرف در خط صندلي جايگاه ويژه اي دارد‌، به عنوان مثال حرف (ب) دقيقاً روي خط صندلي بود‌، يا در حرف (l) نيمي‌از آن بالاي خط و نصف بود زير خط صندلي بود‌، بنابراين در اينجا نيز بايد اين قانون را در خط پايه دنبال كنيد.

 

شروع آموزش:

اول از همه‌، بايد بگويم كه همه روند خاصي را در طراحي و ايجاد font دنبال مي‌كنند‌، و روش‌هاي مختلفي جهت طراحي و ساخت فونت وجود دارد. من فكر مي‌كنم آموزش زير يكي از بهترين روش‌هايي هست كه مي‌توانيد استفاده كنيد كه از نظر شما متفاوت هست و روش خوبي نيست‌، اما من از اين روش استفاده مي‌كنم كه اگر مي‌خواهيد مي‌توانيد از اين روش‌ها جهت ايجاد فونت استفاده كنيد.

 طراحي پيام در Illustrator

 

ابتدا بايد هر حرف را در Paint با ابزار Pen يا هر ابزاري كه مي‌خواهيد طراحي كنيد‌، ما هر حرف را به صورت جداگانه و در قالب AI ذخيره مي‌كنيم تا به عنوان بردار به Font Creator وارد كنيم.

 

نكته 1: توجه داشته باشيد كه اگر از قلم جهت طراحي حرف استفاده مي‌كنيد‌، بايد خودتان شكل حرف بسته را ايجاد كنيد يا مي‌توانيد نامه را باز كنيد‌، سپس از منوي Object روي Expand كليك كنيد تا شكل بسته ايجاد شود. نويسه‌هاي فرم باز در Font Creator پذيرفته نمي‌شوند. در تصوير زير تفاوت حروف باز و بسته را مشاهده مي‌كنيد. (جهت درك بهتر مي‌توانيد آخرين ويديوي اين پست را مشاهده كنيد).

نكته 2: مي‌توانيد كاراكتر توليد شده را در قالب‌هاي ديگر مانند PNG يا JPG ذخيره كرده و وارد برنامه شويد‌، اما اگر از اين قالب‌ها استفاده كنيد‌، هنگام ورود به برنامه‌، شخصيت كيفيت خود را از دست داده و شكافته مي‌شود‌، بنابراين بهتر است. آن‌ها در قالب AI ذخيره مي‌شوند تا بردار باشند.

 

در تصوير زير‌، تفاوت بين تصوير وارد شده به Font Creator با فرمت AI و PNG را مشاهده مي‌كنيد.

در Font Creator فونت ايجاد كنيد

قبل از ورود كاراكترهاي طراحي شده به برنامه‌، بايد نويسه‌هاي فارسي را توليد كنيم تا بتوانيم هر نويسه را با حروف فارسي خاص خود قرار دهيم.

 

ايجاد حروف فارسي:

دو روش جهت ايجاد و استفاده از حروف چيني فارسي وجود دارد:

روش 1: جهت ايجاد حروف glyphs فارسي‌، از منوي File روي New كليك كنيد‌، در پنجره باز شده نامي‌جهت قلم انتخاب كنيد‌، سبك قلم را تنظيم كنيد‌، ساير تنظيمات را انجام دهيد و سپس ليستي از حروف لاتين را مشاهده خواهيد كرد. كرد جهت وارد كردن حروف كوچك فارسي از نوار ابزار‌، روي درج كاراكتر كليك كنيد. در پنجره Insert Character‌، قسمت قلم نمايشگر را مطابق با زبان قلم تنظيم كنيد‌، سپس بايد بر روي هر كاراكتري كه مي‌خواهيد گلويف‌ها را در برنامه وارد كنيد‌، دوبار كليك كنيد. (منظور از نويسه‌هاي سبز اين هست كه حروف لغوي آن‌ها وارد شده و مواردي كه هنوز سفيد هستند انتخاب نشده اند‌، بنابراين بايد با دوبار كليك و كليك بر روي OK انتخاب شوند)

 

روش 2: در اين روش مي‌توانيد از قلم‌هاي فارسي نصب شده روي ويندوز استفاده كنيد.

زيرا حروف فارسي اين فونت‌ها از قبل ايجاد شده اند و تن‌ها كاري كه شما بايد انجام دهيد اين هست كه شخصيت موجود در هر حروف را حذف كرده و شخصيت طراحي خود را جايگزين آن كنيد.

جهت وارد كردن قلم‌، از منوي File‌، جهت بارگيري ليست قلم‌ها‌، روي Open Installed Font كليك كنيد‌، سپس يك قلم فارسي را از ليست قلم‌ها انتخاب كنيد. سپس glyphs فارسي را خواهيد ديد و اكنون حروف هر glyph را حذف كرده و كلمات خود را در glyph آن‌ها قرار مي‌دهيد.

 

توجه: اگر از اين روش جهت ايجاد حروف glyphs فارسي استفاده مي‌كنيد‌، بايد نام قلم را در انتهاي قلم تغيير دهيد تا جايگزين قندي كه ابتدا وارد برنامه كرده ايد نشود و قلم شما به عنوان يك قلم جديد شناخته شود. (در اينجا نحوه تغيير نام قلم آمده است)

 

 

 

پيام‌هاي طراحي شده جهت برنامه را وارد كنيد:

جهت ورود به كاراكتر طراحي شده‌، بر روي شخصيت مورد نظر Glyph كليك كنيد‌، سپس در پنجره جديد از نوار ابزار‌، تصوير را وارد كرده و فايلي را كه قبلاً جهت ورود به برنامه با فرمت AI ذخيره كرده بوديم‌، انتخاب كنيد. (اگر بعد از انتخاب نويسه طراحي شده در برنامه مشاهده نمي‌كنيد‌، نوار لغزنده را به سمت رهست يا بالا بكشيد تا نويسه وارد شده را پيدا كنيد)

 

قرارگيري مناسب هر حرف در رابطه با قلم‌ها:

بعد از قرار دادن هر حرف در آواتار آن‌، بايد به محل قرارگيري هر حرف روي خط توجه كنيد.

همانطور كه در ابتداي پست ذكر شد‌، در زبان فارسي چندين فرم مختلف جهت هر حرف وجود دارد (اول‌، وسط‌، آخر‌، فقط) و هر يك از اين اشكال در يك مكان خاص نسبت به خطوط قرار مي‌گيرند.بنابراين بايد اطمينان حاصل كنيد كه هر حرف بر روي خط پايه و خطوط عمودي خط تحمل به درستي قرار گرفته است.

 

نامه‌هايي كه شكل اصلي دارند (مانند ب اوليه‌ و مانند آن) به دو قلم بارگذاري شده عمودي مي‌چسبد.

نامه‌هايي كه شكل مياني دارند (مانند مركز‌، وسط و مانند آن) به دو قلم تحمل عمودي مي‌چسبند.

نامه‌هايي كه شكل انتهايي دارند (مانند انتها‌، انتها و مانند آن) به خط جهت اول مي‌چسبند و از خط جهت دوم دور مي‌شوند.

نامه‌هايي كه يك شكل دارند (مانند پ، فقط ژ و مانند آن) به خط جهت اول مي‌چسبند و از خط جهت دوم جدا مي‌شوند.

 

در تصوير زير مي‌توانيد محل تغييرات حرف ب را نسبت به خط تحمل مشاهده كنيد.

نكته: مي‌توانيد font خود را در هر نقطه آزمايش كنيد تا ببينيد آيا اين كاراكتر در محيط متن به درستي نمايش داده مي‌شود يا خير. جهت آزمايش قلم‌ها و نويسه‌ها از نوار ابزار‌، روي Test Current Font as TTF / OTF كليك كنيد تا نويسه‌ها را آزمايش كنيد.

پس از قرار دادن هر يك از كاراكترها در گلويف مخصوص خود و در مكان مناسب در كنار خط اصلي و فونت لودر‌، بايد نام قلم خود را وارد كنيد تا به عنوان يك قلم جديد در ويندوز شناخته شود.

جهت نوشتن نام قلم‌، از منوي قلم‌، روي Properties كليك كنيد و در مقابل Font Family‌، نام قلم را تايپ كنيد و در صورت تمايل‌، تنظيمات ديگر را انجام دهيد.

اكنون جهت استفاده از font بايد آن را خارج كرده و صادر كنيم. جهت خروج از فونت‌، از فهرست File‌، Export Font As را انتخاب كرده و نوع خروجي را انتخاب كنيد.

خروجي True Type جهت استفاده از قلم در محيط ويندوز در نظر گرفته شده هست و در قالب TTF ذخيره مي‌شود.

خروجي به عنوان يك font وب جهت استفاده در محيط وب صادر مي‌شود و در قالب WOFF ذخيره مي‌شود.

 

از آنجا كه مي‌خواهيم از فونت در محيط ويندوز استفاده كنيم‌، گزينه درست صادرات را انتخاب مي‌كنيم.

در پنجره جديدي كه باز مي‌شود‌، روي Export كليك كنيد و سپس پنجره Save As باز مي‌شود. در اين پنجره مسير ذخيره font را مشخص كرده و گزينه Save as type را با فرمت TTF تنظيم كرده و گزينه Save را كليك كنيد.

 

اكنون به مسيري كه فونت را ذخيره كرده ايد برويد و بر روي فونت كليك كرده و آن را نصب كنيد. جهت نصب روي نصب كليك كنيد.

اكنون قلم شما آماده هست و مي‌توانيد از آن مانند ساير قلم‌ها در محيط‌هاي متني مانند Word استفاده كنيد.

 

تمام اين آموزش از ترسيم تا ايجاد نامه با جزئيات بيشتر در فيلم زير آماده شده هست و جهت درك بهتر مي‌توانيد اين فيلم را مشاهده كنيد.

در آخر بايد بگويم كه طراحي و ايجاد font يك كار تخصصي هست و ايجاد فونت كار آساني نيست.

اين آموزش فقط سعي دارد افراد مبتدي و يا علاقه مند به طراحي و ساخت قلم را با مفاهيم اساسي ساخت فونت و ايجاد زمينه و پس زمينه جهت ساخت font در ذهن خود معرفي كند تا اگر دوست دارند حرفه اي آن را بخوانند و دنبال كنند.

 

اگر مشكلي داريد‌، آن را از قسمت نظرات ارسال كنيد تا بتوانيم مشكل را برطرف كنيم.

با چه برنامه اي بايد فونت [font] را طراحي كنيم؟

در اين آموزش‌، ما از Illustrator جهت طراحي فونت‌ها استفاده مي‌كنيم. البته شما مي‌توانيد از نرم افزارهاي ديگري مانند فتوشاپ جهت طراحي قلم‌ها استفاده كنيد‌، اما ما از Illustrator استفاده مي‌كنيم زيرا بردار و بردار هست و باعث مي‌شود كيفيت فونت ايجاد شود. اگر از Illustrator جهت طراحي استفاده مي‌كنيد‌، بهتر هست اصول را بخاطر بسپاريد تا بتوانيد حروف را بهتر طراحي كنيد.

 

جهت ايجاد قلم از چه نرم افزاري استفاده كنيم؟

Font Creator به شما امكان مي‌دهد فونت ايجاد كرده و قلم‌هاي TrueType و OpenType را ويرايش كنيد. رابط كاربري آسان اين نرم افزار كه به عنوان يكي از ابزارهاي طراحي قدرتمند و مورد نياز طراحان گرافيك و متخصصان تايپوگرافي شناخته مي‌شود‌، حتي كاربران تازه كار را قادر به ايجاد قلم كرده است.

 

ابتدا به نكات مهم Font Creator خواهيم پرداخت تا بتوانيم با سهولت بيشتري فونت ايجاد كنيم.

 

جهت وارد كردن فونت به برنامه‌، روي File / Open Installed Font كليك كنيد‌، سپس ليستي از قلم‌هاي نصب شده بر روي ويندوز نمايش داده مي‌شود. يكي از قلم‌هاي فارسي را انتخاب كنيد.

مي‌بينيد كه هر حرف در يك جعبه هست‌، به هر يك از آن‌ها Glyph گفته مي‌شود و هر قلم بيش از 200 حروف گلي دارد‌، بنابراين شما بايد هر كلمه را طراحي كنيد و آن را داخل Glyph خود قرار دهيد.

 

ممكن هست بپرسيد‌، ما 32 گل نگاره به زبان فارسي داريم‌، پس چرا اين تعداد حروف زياد وجود دارد؟ از آنجا كه شما بايد نمادهايي مانند علامت سوال‌، علامت تعجب و ساير نمادها را طراحي كنيد‌، بنابراين بايد اشكال مختلفي را جهت هر حرف ايجاد كنيد. به عنوان مثال‌، حرف ب فقط چهار حرف اول بـ  اول، ـبـ وسط و ـب آخر و ب تنها دارد. و شما بايد هر يك از اين كلمات را طراحي كنيد.

 

در Font Creator‌، هر شخصيت داراي يك نماد و شناسه هست و شما بايد هر شخصيت را در آواتار خود قرار دهيد. به عنوان مثال‌، مقدماتي ب  شامل شناسه Ufe91 است. با كليك كردن روي ماوس روي هر يك از حروف كوچك مي‌توانيد اطلاعات بيشتري از شخصيت دريافت كنيد.

با كليك بر روي هر glyph پنجره جديدي باز مي‌شود و مي‌توانيد شخصيت مورد نظر را در اين پنجره ويرايشگر ويرايش كنيد.

در اين پنجره خطوط قرمز عمودي و افقي را مشاهده خواهيد كرد كه هركدام از آن‌ها داراي نام هستند كه مهمترين آن‌ها خط تحمل و خط پايه هست كه در زير به طور مختصر در مورد اين دو خط توضيح خواهيم داد.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ ] [ ۰۶:۲۵:۳۶ ] [ مسلم شريفي ] [ نظرات (0) ]

مزايا و معايب دستگاه تصفيه آب صنعتي با روش اسمز معكوس RO

معايب تصفيه آب صنعتي

در مورد نقص سيستم هاي تصفيه آب صنعتي (https://abpaksazan.com/؟p=4649) موارد زير را مي توان ذكر كرد:

پساب نسبتاً زياد دستگاه ، اين پساب معمولاً از 50٪ تا 10٪ آب خوراك را شامل مي شود و اين اختلاف درصد كاملاً به طراحي دستگاه بستگي دارد. لازم به ذكر است كه اين ميزان پساب در سيستم هاي اسمز معكوس دريايي افزايش يافته و ضايعات مايع بيشتري نسبت به RO هاي شور دارد.

وب سايت شركت تصفيه آب پاكسازان abpaksazan.com به عنوان يكي از اولين و بزرگترين ارائه دهنده تجهيزات تصفيه آب صنعتي (https://abpaksazan.com/؟p=3591) با لوازم جانبي اصلي
قيمت فيلتر شن

قيمت فيلتر شن يكي از اساسي ترين و مهمترين عامل خريد در صنايع مختلف در هر منطقه از ليست قيمت فيلتر شن و ماسه است. ما اينجا هستيم تا به شما كمك كنيم تا آخرين قيمت فيلتر شن را دريافت كنيد ، زيرا فيلترهاي شن و ماسه در انواع مختلف با اختلاف قيمت زيادي وجود دارد. به اين ترتيب نمي توان قيمت فيلتر FRP را با قطعيت تعيين كرد. فيلترهاي شني با توجه به مشخصات پارامتر عملياتي انواع شيرها ، تفاوت عملكرد ، انواع ، ظرفيت و مواد مورد استفاده در بدنه ها قيمت گذاري مي شوند. براي اطلاع از قيمت فيلتر شن و ماسه مي توانيد با توجه به نوع فيلتر مورد نظر خود جهت تهيه فيلتر خريد شن و ماسه با شركت آب پاك سازان تماس بگيريد (https://abpaksazan.com/؟p=3591)



ليست قيمت فيلتر با تماس با شماره 06133739660 در دسترس خواهد بود. اين ليست قيمت براي ارزيابي اوليه براي شركت در مناقصات و سوالات و همچنين آگاهي از تأمين كننده ، در ابتداي هر روز به روز شده و به روز مي شود. براي اطلاعات بيشتر با دستگاه هاي تصفيه آب تماس بگيريد.
تعمير دستگاه هاي تصفيه آب

تعمير دستگاه هاي تصفيه آب مهمترين نگراني مشتريان دستگاه هاي تصفيه آب صنعتي خدمات پس از فروش پس از تأمين كالا مي باشد جالب است بدانيد كه سيستم هاي تصفيه آب در هر واحد از اهميت بسياري برخوردار است. هدف و اولويت واحد خدمات آب پاكسازان ارائه خدمات پشتيباني بر اساس رضايت مشتري است. در حقيقت ، خدمات پس از فروش واقعي براي سيستم هاي تصفيه آب بايد داراي مشخصات فوق باشد. در صورتي كه از رنگ ، بو ، طعم و مزه و هر آنچه آب شما را مصرف كرده و همچنين هر زمان كه وجود داشته باشد راضي نيستيد ، در اين مقاله قصد داريم شما را در مورد نقص احتمالي دستگاه هاي تصفيه آب صنعتي و تعميرات تخصصي آن دستگاه ها مطلع كنيم. مشكلي در تصفيه آب وجود دارد .. آب آمد .. در اولين مرحله ، لطفا با كارشناسان تصفيه آب و مشاوره رايگان تماس بگيريد. از شركت هاي معتبر و كارشناسان محلي براي ثبت سفارش تعمير و سرويس تصفيه آب صنعتي كمك بگيريد و پيشنهادات و قيمت ها را دريافت كنيد.

معايب تصفيه آب صنعتي

در رابطه با معايب سيستم‌هاي تصفيه آب صنعتي(https://abpaksazan.com/?p=۴۶۴۹) مي‌توان به موارد زير اشاره كرد

بالا بودن نسبي پساب دستگاه، اين پساب‌ها معمولا از ۵۰% تا ۱۰% آب خوراك را شامل مي‌شوند كه اين تفاوت درصد، تماما بستگي به طراحي دستگاه دارد. لازم به ذكر است كه اين مقدار از پساب در دستگاه‌هاي دريايي RO افزايش يافته و نسبت به RO هاي اب لب شور پساب بيشتري دارا هستند.

سايت شركت تصفيه آب پاكسازان abpaksazan.com به عنوان يكي از اولين و بزرگ ترين ارائه دهندگان دستگاه‌هاي تصفيه آب صنعتي(https://abpaksazan.com/?p=۳۵۹۱) با تجهيزات جانبي اصلي

قيمت فيلتر شني

قيمت فيلتر شني از اساسي‌ترين و مهم‌ترين عوامل خريد در صنايع مختلف درهر حوزه‌اي ليست قيمت فيلتر شني است. ما در اينجا با به روز ترين قيمت‌هاي روز فيلتر شني در خدمت شما هستيم، از آنجا كه فيلترهاي شني انواع و اقسام مختلفي دارند، از لحاظ قيمتي اختلافات فاحشي دارند. به شكلي كه نمي توان فرضاً به طور قطعي مشخص كرد كه قيمت فيلترشني FRP چقدر است. فيلترهاي شني با توجه ويژگي پارامتر عملياتي انواع شير تفاوت كاركرد و انواع، ظرفيت و جنس به كار رفته در بدنه‌ها قيمت‌گذاري مي‌گردند. به منظور اطلاع از قيمت فيلتر شني مي‌توانيد با شركت آب پاكسازان تماس گرفته و با توجه به نوع صافي مورد نظر قيمت خريد فيلتر شني (https://abpaksazan.com/?p=۳۵۹۱) را دريافت نماييد.

ليست قيمت فيلترشني از طريق تماس با شماره ۰۶۱۳۳۷۳۹۶۶۰ قابل دستيابي خواهد بود. اين ليست قيمت بروز بوده و در ارزيابي هاي اوليه به منظور شركت در مناقصات و استعلام‌ها و همچنين به جهت آگاهي تامين كننده در ابتداي هر روز بروزرساني مي‌شود. جهت كسب اطلاعات بيشتر با آب پاكسازان تماس بگيريد.

تعمير تصفيه آب

تعمير تصفيه آب مهم‌ترين دغدغه مشتريان دستگاه تصفيه آب صنعتي، خدمات پس از فروش بعد از عرضه كالاست، جالب است بدانيد كه سيستم‌هاي تصفيه آب در هر واحدي از اهميت بسيار بالايي برخوردارند. هدف و اولويت واحد خدمات آب پاكسازان ارائه سرويس پشتيباني بر مبناي رضايت مندي مشتريان است. در واقع يك خدمات پس از فروش واقعي سيستم‌هاي تصفيه آب بايد از ويژگي‌هاي فوق برخوردار باشد. در اين مقاله تصميم داريم شما رو با معايب احتمالي دستگاه تصفيه آب صنعتي و تعمير آن دستگاه به صورت تخصصي آشنا كنيم، چنانچه از رنگ، بو، مزه و هرآنچه كه آب مصرفي شما را مكدر كرده است ناراضي هستيد، همچنين هرگاه مشكلي براي دستگاه تصفيه آب پيش آمد لطفا در قدم اول با كارشناسان آب پاكسازان تماس بگيريد و مشاوره رايگان دريافت نماييد. براي ثبت سفارش تعمير و سرويس تصفيه آب صنعتي و دريافت پيشنهادات و قيمت از شركت هاي معتبر و متخصصين محلي كمك بگيرين.

منبع


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۸ خرداد ۱۴۰۰ ] [ ۰۲:۵۸:۴۱ ] [ مسلم شريفي ] [ نظرات (0) ]

پرسش ها و پاسخ هاي تصفيه آب

ضد عفوني كننده هايي كه براي تجهيزات ساخته شده از لاستيك استفاده مي شوند؟

  1. اسيدهاي قوي
  2. مواد قليايي قوي
  3. تركيبي از هر دو
  4. هيچ كدام از اينها

پاسخ: 2

استفاده از تركيبات آمونيوم كواترنر به عنوان مواد ضدعفوني كننده تمايل دارد؟

  1. باكتريهاي گرم مثبت را ترجيح مي دهند
  2. باكتريهاي گرم مثبت را كاهش دهيد
  3. درصد ميله هاي گرم (-) ve روي ظروف را افزايش دهيد
  4. هيچ يك از موارد بالا

پاسخ: 3

سختي دائمي آب در اثر وجود وجود دارد؟

  1. بي كربناتهاي كلسيم و منيزيم
  2. كربناتهاي سديم و پتاسيم
  3. كلريدها و سولفاتهاي كلسيم و منيزيم
  4. فسفاتهاي سديم و پتاسيم

پاسخ: 3

طبق BIS حداكثر حد مجاز مواد جامد محلول در آب آشاميدني است؟

  1. 1000 ميلي گرم در ليتر
  2. 500 ميلي گرم در ليتر
  3. 2000 ميلي گرم در ليتر
  4. 2000 ميلي گرم در ليتر

پاسخ: 3

اسيدي كه بيشتر براي از بين بردن سنگ شير استفاده مي شود؟

  1. اسيد فسفريك
  2. اسيد نيتريك
  3. اسيد گلوكونيك
  4. اسيد تارتاريك

پاسخ: 2

كدام يك از مواد شيميايي زير در فرآيند لخته شدن و لخته شدن اضافه مي شود؟

  1. سولفات آلومينيوم
  2. اكسيد آلومينيوم'
  3. كلريد كلسيم
  4. هيچ كدام از اينها

پاسخ 1

سختي آب اينگونه نيست؟

  1. اثر بدي در ديگ بخار دارد
  2. پخت غذا را دشوار مي كند
  3. آن را براي نوشيدن نامناسب كند
  4. باعث شستشوي لباس با صابون مي شود

پاسخ: 3

آب سخت دائمي ممكن است با عبور از آن نرم شود؟

  1. سيليكات سديم
  2. سديم بيكربنات
  3. سديم هگزامتافسفات
  4. فسفات سديم

پاسخ: 3

زئوليت كه در فرآيند نرم سازي زئوليت براي تصفيه آب سخت مورد استفاده قرار مي گيرد پس از مدت زمان مشخصي از بين مي رود اما مي توان با شستشو با آن دوباره توليد كرد؟

  1. محلول كلريد كلسيم 10٪
  2. محلول سولفات منيزيم 10٪
  3. محلول كلريد منيزيم 10٪
  4. محلول كلريد سديم 10٪

پاسخ: 4

سختي موقتي آب در اثر وجود وجود دارد؟

  1. كلريدهاي كلسيم و منيزيم
  2. سولفاتهاي كلسيم و منيزيم
  3. بي كربناتهاي كلسيم و منيزيم
  4. كربناتهاي سديم و پتاسيم

پاسخ: 3

در درمان ثانويه از __________ براي مصرف مواد زائد استفاده مي شود؟

  1. ارگانيسم هاي كوچك
  2. مواد شيميايي
  3. تصفيه
  4. هيچ كدام از اينها

پاسخ 1

حداكثر حد مطلوب سرب در استانداردهاي هند (BIS) در آب آشاميدني است؟

  1. 0.05 ميلي گرم در ليتر
  2. 0.09 ميلي گرم در ليتر
  3. 1/0 ميلي گرم در ليتر
  4. 1.0 ميلي گرم در ليتر

پاسخ 1

فرآيند نرم شدن زئوليت باعث حذف مي شود؟

  1. فقط سختي موقت آب
  2. فقط سختي دائمي آب
  3. سختي موقتي و دائمي آب
  4. گازهاي محلول در آب سخت دائمي

پاسخ: 3

درمان سوم عادي است؟

  1. انعقاد و لخته شدن مواد شيميايي
  2. تصفيه
  3. رسوب گذاري
  4. هيچ كدام از اينها

پاسخ 1

حداكثر حد مطلوب (BIS) از سختي كل (به عنوان CaCo3) در آب آشاميدني است؟

  1. 600 پي پي ام
  2. 300 پي پي ام
  3. 500 پي پي ام
  4. 1000 پي پي ام

پاسخ: 2

ميزان تقاضاي اكسيژن شيميايي (COD) ميزان آن را اندازه گيري مي كند؟

  1. مقدار اكسيژن مورد نياز براي رشد ميكروارگانيسم ها در آب
  2. مقدار اكسيژن كه به منظور اكسيد شدن آلودگي از آب خارج مي شود
  3. مقدار اكسيژن مورد نياز براي اكسيداسيون كلسيم موجود در فاضلاب
  4. هيچ يك از موارد بالا

پاسخ: 2

سختي موقتي و دائمي آب با اين كار از بين مي رود؟

  1. غليان
  2. تقطير
  3. تصفيه
  4. دكان دادن

پاسخ: 2

باكتريهاي كلي فرم در آب نشانه وجود آن است؟

  1. ضايعات راديواكتيو
  2. كود اضافي
  3. حيوانات و گياهان در حال پوسيدگي
  4. مدفوع انسان

پاسخ: 4

فرآيند لجن فعال شده بعضاً با عنوان شناخته مي شود؟

  1. سيستم اكسيداسيون بيولوژيكي بستر مايع
  2. بستر ثابت سيستم اكسيداسيون بيولوژيكي
  3. سيستم اكسيداسيون بيولوژيكي بستر چرخان
  4. هيچ يك از موارد بالا

پاسخ 1

BOD مخفف كلمه مخفف است؟

  1. تقاضاي اكسيژن بيوشيميايي
  2. تقاضاي اكسيژن انگليس
  3. كاهش اكسيژن انگليس
  4. كاهش اكسيژن بيولوژيكي

پاسخ 1

وقتي آب سخت موقت جوشانده مي شود ، يكي از موادي كه تشكيل مي شود، است؟

  1. بي كربنات كلسيم
  2. سولفات كلسيم
  3. كلريد هيدروژن
  4. دي اكسيد كربن

پاسخ: 4

فرآيند نرم شدن زئوليت سختي موقتي و دائمي آب را از بين مي برد. در اين فرآيند كلسيم و منيزيم موجود در آب رسوب مي يابد؟

  1. كربناتهاي نامحلول
  2. زئوليت هاي نامحلول
  3. كلريدهاي نامحلول
  4. سولفاتهاي نامحلول

پاسخ:2

روشهاي مورد استفاده براي تصفيه بيولوژيكي عبارتند از؟

  1. تالاب
  2. فرآيند لجن فعال شده
  3. خندق هاي اكسيداسيون
  4. همه اينها

پاسخ: 4

كدام يك از مواد ضدعفوني كننده زير در دسته عوامل فعال سطح قرار مي گيرد؟

  1. فسفات تترا
  2. تيپال
  3. متا فسفات
  4. هيچ كدام از اينها

پاسخ:2

خالص ترين شكل آب موجود در طبيعت است؟

  1. آب باران
  2. آب رودخانه
  3. آب بركه
  4. آب چاه

پاسخ 1

از كالگون براي حذف استفاده مي شود؟

  1. كربنات سديم
  2. سختي دائمي آب
  3. كربنات پتاسيم
  4. هيچ كدام از اينها

پاسخ: 2

آب مورد استفاده در صنايع لبني نبايد بيش از حد باشد؟

  1. 5 موجود زنده پروتئوليتيك و / يا ليپوليتيك در ميلي ليتر
  2. 10 موجود زنده پروتئوليتيك و / يا ليپوليتيك در ميلي ليتر
  3. 15 موجود زنده پروتئوليتيك و / يا ليپوليتيك در ميلي ليتر
  4. 20 موجود زنده پروتئوليتيك و / يا ليپوليتيك در ميلي ليتر

پاسخ 1

فرآيند لجن فعال شامل برگرداندن بخشي از صاف كننده است؟

  1. آب پساب وارد شده به راكتور
  2. آب نفوذي از راكتور خارج مي شود
  3. آب نفوذي كه وارد راكتور مي شود
  4. پساب خروجي از راكتور

پاسخ: 3

سختي دائمي آب ممكن است با افزودن آب برطرف شود؟

  1. اهك
  2. خاكستر سودا
  3. محلول پتاسيم
  4. سديم بيكربنات

پاسخ: 2

سختي موقتي و دائمي آب را مي توان در آب جوش با حذف كرد؟

  1. كلسيم هيدروكسيد
  2. كربنات سديم
  3. اكسيد كلسيم
  4. كربنات كلسيم

پاسخ: 2

 

ممكن است مردابها به اين صورت مشخص شوند؟

  1. بي هوازي
  2. عرفاني
  3. هوادهي
  4. همه اينها

پاسخ: 4

سختي موقتي آب ممكن است با افزودن از بين برود؟

  1. كلسيم هيدروكسيد
  2. كربنات كلسيم
  3. كلريد كلسيم
  4. سديم بيكربنات

پاسخ 1

 

حداكثر حد مطلوب (BIS جيوه در آب آشاميدني است؟

  1. 05 ميلي گرم در ليتر
  2. 9 ميلي گرم در ليتر
  3. 1/0 ميلي گرم در ليتر
    • ميلي گرم در ليتر

پاسخ: 4

كدام يك از مواد زير معمولاً در فيلتر استفاده مي شود؟

  • زغال چوبي
  • شن
  • هر دو (1) و (2)
  • كلريد آلومينيوم

پاسخ: 3

 

فرآيندهاي اكسيداسيون بيولوژيكي كه معمولاً به عنوان تيمار بيولوژيكي ناميده مي شوند ، رايج ترين شكل آن هستند؟

  • درمان اوليه
  • درمان ثانويه
  • درمان سوم
  • همه اينها

پاسخ: 2

حداكثر حد مجاز (BIS) كدورت در آب آشاميدني است؟

  1. 5 NTU
  2. 10 NTU
  3. 15 NTU
  4. 20 NTU

پاسخ: 2

رسوب گذاري يك فرايند فيزيكي است كه در تصفيه فاضلاب مورد استفاده قرار مي گيرد؟

  1. ذراتي را كه چگالي كمتري نسبت به آب دارند حذف كنيد
  2. ذراتي را كه چگال تر از آب هستند حذف كنيد
  3. مواد ناخوشايند را از آب خارج كنيد
  4. هيچ يك از موارد بالا

پاسخ: 2

منبع نهايي آب است؟

  1. رودخانه‌ها و درياچه‌ها
  2. شبنم و جنگل
  3. باران و برف
  4. زيرزميني و سطحي

پاسخ: 3

كدام يك از روشهاي فيزيكي زير در زمان مدرن براي تصفيه آب آشاميدني به عنوان ميكروب كش استفاده مي شود؟

  1. كلرزني
  2. درمان با مگنات پتاسيم
  3. اشعه ماورا بنفش
  4. درمان با پودر سفيد كننده

پاسخ: 3

ضد عفوني كننده مخصوص ميناي شيشه اي استفاده مي شود؟

  1. مواد قليايي قوي
  2. اسيدهاي قوي
  3. قليايي ضعيف با سيليكات سديم
  4. هيچ كدام از اينها

پاسخ: 3

روشهاي متداول مورد استفاده براي گندزدايي در تصفيه خانه هاي فاضلاب عبارتند از؟

  1. كلرزني
  2. نور فرابنفش
  3. هر دو (الف) و (ب)
  4. حلال فنلي

پاسخ: 3

از بازدارنده ها به همراه ضدعفوني كننده استفاده مي شود؟

  1. عمل خود را ثابت كنند
  2. براي جلوگيري از خوردگي
  3. هر دو (الف) و (ب)
  4. هيچ كدام از اينها

پاسخ: 2


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۵ خرداد ۱۴۰۰ ] [ ۰۲:۰۴:۱۴ ] [ مسلم شريفي ] [ نظرات (0) ]

اجزاي دستگاه تصفيه آب صنعتي RO يا اسمزمعكوس و مكانيزم سيستم

قبل از شروع به جستجوي جهت انتخاب سيستم‌هاي تصفيه آب صنعتي، شما ياد خواهيد گرفت كه آب شيرين كن اسمزمعكوس چگونه كار مي‌كند، اصطلاحاتي كه در تحقيقات خود با آن آشنا خواهيد شد و ويژگي‌هايي مهم آنها را خواهيد شناخت است.

 جهت نرم كردن آب، با عبورآب از فيلترهاي سختي گير رزيني آب خام يا همان آب خوراك را نرم كرده سپس آب نرم را وارد دستگاه آب شيرين كن ROمي‌شود زيرا كه آب پس از عبور از فيلتر رزيني جهت نرم شدن مقداري با افزايش TDS رو به رو مي‌شود. 85 درصد خانه‌هاي آمريكايي داراي آب سخت هستند و نصب دستگاه تصفيه آب سبب بهبود آب در تمام مناطق مورد استفاده مي‌شود و از تماس سيستم‌هاي اسمزمعكوس با آب سخت محافظت مي‌كند.

تجهيزات تخصصي تصفيه آب قدكساز؛ ايجاد نخستين بازار پساب در كشور

هنگام يادگيري در مورد سيستم‌هاي تصفيه آب صنعتي، اصطلاحات زيادي وجود دارد كه توليد كنندگان از آنها استفاده مي‌كنند و ممكن هست براي شما جديد باشد. در اينجا برخي اصطلاحات رايج و معاني آنها آورده شده است.

اسمز چيست؟

اسمزمعكوس راحت‌ترين و موثرترين روش تصفيه آب است. كه اغلب به عنوان RO شناخته مي‌شود، يك روش پيشرفته تصفيه آب است. اسمزمعكوس[reverse osmosis] نوعي تصفيه يا فيلتراسيون خاص هست كه آب خوراك از غشاي نازك و نيمه تراوا با منافذي به اندازه كافي كوچك جهت عبور از آب خالص و ممانعت ذرات بزرگتر مانند نمك‌هاي محلول [يون‌ها] و ساير ناخالصي‌ها استفاده مي‌كند.به زبان ساده لايه اي كه داراي روزنه‌هاي كوچكي هست اين لايه‌ها به قدري ريز و كوچك هستنند كه اجازه عبور آب خالص را از خود مي‌دهند اما مانع از عبور ذرات نمك و ساير ناخالصي‌ها مي‌شوند.كه  شركت آب پاكسازان بزرگترين طراح، سازنده و مجري سيستم‌هاي آب تصفيه كن‌هاي صنعتي در جنوب كشور،از RO جهت توليد آب با خلوص بالا جهت سيستم‌هاي آب آشاميدني، ديگهاي بخار صنعتي، داروها، شيرين سازي آب دريا، فرآوري مواد غذايي و نوشيدني، مواد آرايشي و ساير موارد استفاده مي‌شود. اين يك فناوري هست كه بيش از يك قرن شناخته شده است.

 

انواع سيستم‌هاي اسمزمعكوس

به عنوان يك طرح اساسي، تمام واحدهاي اسمزمعكوس با عبور آب از غشاي نازك و نيمه تراوا جهت حذف ناخالصي‌هاي معلق و محلول و آلودگي‌ها، آب را تصفيه مي‌كنند. انواع مختلف سيستم‌ها و مشخصات اسمزمعكوس با توجه به كاربرد مورد نظر مورد نياز است. عوامل موثر بر عملكرد سيستم فيلتر ممبرين يا همان اسمزمعكوس شامل جريان، تعداد مراحل، انواع غشاها و فشار پمپ هستند.

يك سيستم اسمزمعكوس آب‌پاكسازان استاندارد داراي سه نوع فيلتر است:

فيلتر شني جهت كاهش ذرات بزرگ مانند آلودگي و زنگ زدگي در آب كار مي‌كند.

فيلتر كربني علاوه بر ساير آلاينده‌هاي كوچكتر، VOC‌ها و كلر موجود در آب را نيز كاملا حذف مي‌دهد.

اب وارد فيلتر كارتريج شده و ذرات ريز تر معلق را حذف مي‌كند.

غشاي RO نيمه نفوذ پذير تقريباً تمام ناخالصي‌هاي باقيمانده را از بين مي‌برد. سيستم‌هاي داراي مراحل بيشتر داراي فيلترهاي كربن اضافي يا غشاهاي ديگر هستند. به عنوان يك قانون كلي، مراحل بيشتر منجر به تصفيه و تصفيه آب بيشتر مي‌شود.

فشار پمپ

جهت برنامه‌هايي كه به سيستم فيلتراسيون RO بسيار متمركز نياز دارند، فشار پمپ بيشتري لازم است. جهت آب با تي‌دي‌اس كمتر، فشار پمپ كمتري لازم هست زيرا به راحتي از غشا عبور مي‌كند.

عوامل موثر در انتخاب اسمزمعكوس

از سيستم‌هاي تصفيه آب اسمزمعكوس آب‌پاكسازان مي‌توان جهت تصفيه آب جهت كاربردهاي مختلف تجاري و صنعتي استفاده كرد. انتخاب مدل سيستم اسمزمعكوس مورد نياز جهت كاربرد شما به شرايطي مانند: 1- كيفيت آب خوراك 2- تي‌دي‌اس نياز آب محصول تحت تصفيه 3- مقدار آب مورد نياز محصول

 بستگي دارد.

كاربردهاي اسمزمعكوس در صنعتي چيست؟

سيستم‌هاي RO صنعتي جهت صنايعي مختلفي نياز به تصفيه آب دارند، نظير:

  • داروشناسي
  • ميكروالكترونيك
  • هيدروپونيك
  • سلطنتي
  • نيروگاه‌ها و ديگهاي بخار آب را تغذيه مي‌كنند
  • دام و طيور
  • كشاورزي و گلخانه‌ها
  • شركت‌هاي آب معدني و آب ميوه فروشي‌ها
  • مغازه‌هاي اب فروشي
  • ادارات برق جهت شستشو مقره‌هاي برق
  • ازآمايشگاه‌ها و بيمارستان‌ها
  • توليد لبنيات

 

صنايع متعددي جهت اطمينان از آلودگي محصولاتشان به آلاينده‌هاي ناخواسته به خالص‌ترين آب نياز دارند. آب خالص RO همچنين راهي جهت محافظت از تجهيزات ديگر در برابر صدماتي هست كه ممكن هست در اثر تجمع آلاينده‌هاي آب در طول زمان ايجاد شود.نظير رسوب در ديگ‌هاي بخار.

سيستم‌هاي اسمزمعكوس همچنين در بسياري از مكان‌هاي تجاري مانند آب آشاميدني خالص،و آب آزمايش استفاده مي‌شود:

  • مهمان نوازي
  • امكانات پزشكي مانند بيمارستان‌ها
  • توليد مواد غذايي و نوشيدني
  • مجتمع‌هاي مسكوني و ساختمان‌هاي مسكوني
  • آبكاري فلز
  • رستورانها و كافي‌ها

سيستم‌هاي تصفيه آب با مكانيزم اسمزمعكوس

از فناوري اسمزمعكوس در بسياري از كاربردهاي نمك زدايي، فرآيند كاهش رسانايي TDS و تأمين آب با خلوص بالا استفاده مي‌شود. اسمزمعكوس مي‌تواند در ساختمان‌هاي مسكوني، تجاري يا صنعتي مورد استفاده قرار گيرد.

عمل تصفيه آب با اسمزمعكوس با استفاده از فشاري كه توسط پمپ به آب وارد مي‌شود، حاصل مي‌شود و باعث مي‌شود وارد غشايي نيمه تراوا شود كه ناخالصي‌هاي محلول مانند كلر، نمك يا ذرات بزرگ را از بين مي‌برد. سيستم‌هاي تصفيه آب RO مي‌توانند فلزات سنگين مانند آرسنيك، سرب و فلورايد را از بين ببرند. اين ذرات و آلودگي‌ها پس از حذف، با فاضلاب پاك شده و ذخيره نمي‌شوند. اين نوع سيستم گزينه اي با كاربرد آسان و نگهداري آسان جهت دستيابي به فيلتراسيون آب را فراهم مي‌كند.

بهترين سيستم فيلتر اسمزمعكوس

اسمزمعكوس چيست؟

اسمزمعكوس كه به آن [RO] نيز گفته مي‌شود روشي جهت از بين بردن ناخالصي‌هاي آب با ايجاد فشار و هدايت آن به سمت فيلتر ممبرين است. اين نقطه مقابل اسمز هست و يكي از مهمترين فرايندهاي طبيعت است. در سيستم اسمز، آب با خلوص بالاتر به طور طبيعي به طرف آب با خالص كمتري حركت كرده و تبديل به  آب با خالص كمتري مي‌شود. فيلترهاي ممبران دستگاه RO آب پاكسازان همين روند را جهت تصفيه آب در سيستم تصفيه آب اسمزمعكوس انجام مي‌دهند.

 

سيستم‌هاي تصفيه آب صنعتيRO  چه چيزي را حذف مي‌كنند؟

فقط فيلترهاي ممبران مي‌توانند تمام آلاينده‌هاي مضر زير را از بين ببرند يا به شدت كاهش دهند:

 آلومينيوم، آمونيوم، آرسنيك 5، باكتريها، بريم، كادميوم، كلسيم، كرومات، Chrom، مس، فلورايد، اهن، منيزيم، منگنز، نيترات، نيتريت، حشره كش‌ها،

فسفات، پتاسيم، پروتوزوآ مانند كريپتوسپوريديوم و ژيارديا، راديوم، رادون، سلنيوم، نقره اي، سوديم، استرانسيم، سولفات، سولفيت، ويروس‌ها، فلز روي

 ... و خيلي بيشتر!

اگر صرفه جويي در مصرف آب جهت شما مهم هست، اين كارآمدترين گزينه آب شيرين كن صنعتي RO است. در بين تمام روش‌هاي تصفيه اب موجود در دنيا روش اسمزمعكوس از جهت هزينه ساخت و نگهداري، مصرف انرژي و آب مقرون به صرفه ترين روش موجود مخصوصا در ابعاد صنعتي و ظرفيت‌هاي بزرگ بشمار مي‌آيد.

اين سيستم همچنين يكي از جمع و جورترين سيستم‌هاي در بين روش‌هاي آب شيرن كن هست كه مي‌توانيد در زير كانتينر به صورت تصفيه آب قابل حمل قرار دهيد و جابه جايي آن آسان است.

ممبران RO

ممبران RO يا به عبارتي ديگر ممبرينRO  [كه به عنوان فيلتر تصفيه آب اسمزمعكوس نيز شناخته مي‌شود] فيلتر بسيار خوبي هست كه هرذره بزرگتر از 0.001 ميكرون را فيلتر مي‌كند و از عبور آب از خود جلوگيري مي‌كند. اين بدان معني هست كه در واقع، تنها چيزي كه مي‌تواند از طريق يك غشا نفوذ پذير عبور كند، آب خالص است.

فيلترهاي ممبرين تا 99٪ مواد جامد محلول را از آب تصفيه و خارج مي‌كنند. با توجه به روزنه‌هاي ريز اين غشاي اسمزمعكوس، قابل حس هست كه فشار آب در سرعت عبور و عمل تصفيه آب تأثير چشم گيري مي‌گذارد.

گندزدايي آب

درموارد خاص كه آب داراي ميكروب‌هاي خاصي است ويا حامل ويروس است جهت شرب آب توليد دستگاه آب پاكسازان را به چند مدل گندزدايي و پاكسازي مي‌كنند، استفاده از كلر توسط پكيج تزريق كلر به آب توليد يا عبور آب از محفظه‌ي لامپ يووي و يا تزريق ازون به آب محصول از جمله روش اي گندزدايي آب بشمار مي‌آيند كه پس از گذشت مدت زمان لازم در انتها به در يك مخزن ذخيره سازي تحويل داده مي‌شود، آن آب جهت مصارف شرب هيج گونه مشكلي ندارند. هدف از اشعه ماورا بنفش از بين بردن 9/99 درصد كل ميكروارگانيسم‌هاي موجود در آب از جمله باكتري‌ها و ويروس‌ها است. فيلتر RO اغلب قبل از رسيدن به فيلتر UV اكثر ميكروارگانيسم‌ها را مسدود مي‌كند، اما شما مي‌خواهيد مطمئن شويد كه آب خوبي داريد يا منبع آب مشكوكي داريد. آب شهري اغلب جهت از بين بردن ميكروارگانيسم‌ها تصفيه مي‌شود، اگرچه هنوز مي‌توان لوله‌هاي قديمي يا كثيف را وارد كرد. آب چاه و ساير منابع طبيعي مي‌توانند حاوي مقادير بسيار بالاتري از ميكروارگانيسم‌ها باشند و در صورت آلودگي آب، فيلتر UV توصيه مي‌شود. آزمايش آب بهترين راه جهت اطمينان هست و مي‌توانيد بعد از نصب به هر سيستم روشنايي نور ماورا بنفش اضافه كنيد.

آب سخت

فيلترهاي ممبران آب شيرين كن مواد معدني را از آب خالص پاك مي‌كنند، اما اگر آب داراي سختي باشد جايگزين نرم كننده آب  نمي‌شوند.

دستگاه‌هاي آب تصفيه كن شركت آب پاكسازان به صورت خاص مواد معدني كلسيم و منيزيم [سخت موجود درآب] را از آب حذف و آب را نرم مي‌كنند. آب سخت جهت سلامتي مضر نيست اما مي‌تواند رسوبات و مشكلات زيادي را جهت لوازم خانگي، لوله كشي و در مصارف صنعتي مخصوصا ديگ‌هاي بخار ايجاد كند.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۳ خرداد ۱۴۰۰ ] [ ۰۲:۳۷:۳۸ ] [ مسلم شريفي ] [ نظرات (0) ]
[ ۱ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
[#VoteTitle#]
[#VTITLE#]
     نتیجه

لینک های تبادلی
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 0
دیروز : 0
افراد آنلاین : 10
همه : 0
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی